Drifton A/S holder lukket på grund af juleferie fra den 24. december til og med den 1. januar 2025.

Handelsbetingelser

Drifton A/S sælger kun til virksomheder og institutioner.

Betaling

drifton.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.


drifton.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Nets.

Levering

Drifton prøver at efterstræbe at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 12:00 bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 12:00 bliver først afsendt dagen efter.

Vi tilstræber at have de mest gængse produkter på lager, med en normal leveringstid på 1-4 arbejdsdage i Danmark. En mindre del af sortimentet vil dog ikke være på lager, og levering af disse varer vil ske inden for 6-12 arbejdsdag. Levering der finder sted indenfor 4 uger efter den i ordrebekræftelsen afgivne leveringstid skal i enhver henseende betragtes som rettidig levering. Levering fra webshoppen finder kun sted i Danmark. I tilfælde af strejke, lockout, importrestriktioner, anden force majeure eller driftshindringer hos vores leverandører eller i anden forhold, hvorover vi ikke er herre, suspenderes vor leveringstid med et tidsrum svarende til varigheden af den pågældende hindring.

drifton.dk sørger for levering med GLS (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. GLS kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. drifton.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender drifton.dk naturligvis en ny leverance uden beregning.

GLS leverer ikke direkte til private kunder, men har mere end 950 Pakke Shops i Danmark, hvor private kunder kan afhente deres pakker. 
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. drifton.dk tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.

Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker også med UPS. Er du en kunde fra de øvrige europæiske land kan du med fordel anvende www.drifton.eu.

Reklamationsret

Drifton yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles drifton.dk indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder drifton.dkreturneringsomkostninger i rimeligt omfang. 

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Drifton A/S
c/o Diatom A/S
Industriholmen 51
DK-2650 Hvidovre
info@drifton.dk
Telefon: 3679 0000

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. 

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og drifton.dk har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den. Varen må ikke være taget i brug! Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Drifton A/S kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@drifton.dk.

Information om brug af cookies på drifton.dk

Læs om drifton.dk's brug af cookies.